Saturday, October 17, 2009

Update

Assalamualaikum

Setelah sekian lama blog ini ditinggalkan, akhirnya penulis berjaya juga mencuri masa untuk 'update' blognya dengan wajah yang baru! Penampilan blog kali ini agak simple tetapi menarik (pada pandangan penulis). Harap penampilan baru ini dapat memberi suasana yang 'best' kepada pembaca blog yang tak seberapa ni.

Sem kali ini boleh dikatakan sem yang paling sibuk bagi pelajar-pelajar farmasi tahun 2 termasuklah penulis sekali. Dengan lab report, projek konvokesyen, kuliah, test, kuiz, exam, presentation, memang penatlah. Tapi ini baru sedikit, bila advance ke tahun 3 dan 4, kerja akan menjadi lagi banyak dan susah! (Ya! Allah permudahkanlah segala urusanku)

Nak berkongsi cerita sedikit dengan para pembaca, semalam sebelum hendak melelapkan mata di kamar, penulis sedang meng'set'kan alarm pada handphonenya. Bila saja penulis mencapai handphone, tertera msg "3 miss called" di kaca skrin handphone penulis.

"ai! makhluk mana yang call aku malam2 ni?"

rupa-rupanya sahabat lama penulis yang membuat miss called tu. Tanpa berlengah penulis terus menelefon dia semula dan kami pun berborak panjang (agak lama juga dalam sekitar 20-30 minit). Nasib baik masing-masing menggunakan U-pax, kalau tak mahu habis kredit handphone penulis. maklumlah sahabat penulis tu di perak, penulis di Pulau Pinang. Kami berborak panjang sehinggalah dia bercerita tentang perancangannya untuk melamar zaujah(pasangan hidup) pilihan hatinya. Perasaan penulis terkejut bercampur gembira. Mana taknya, perkahwinan itu kan suatu perkara yang elok. Jadi sahabat tadi meminta pandangan dan bantuan daripada penulis.

"tak terlalu awal ke fikir pasal benda ni?"
"taklah..mana ada awal..biasa je"
"oo..ye ke?"
"aku ada kenalan yang dimana dia bernikah ketika umur dia sebaya kita, 20 tahun dan ketika itu dia masih lagi belajar di U**. Ok jer.."
"oo..."

lebih kurang begitulah sedikit sedutan dari perbualan kami. Kami bercakap pasal perkahwinan dan calon isteri jer sepanjang perbualan tersebut.Hehehe....
Apa yang bagusnya tentang sahabat ni, dia ambil perkara yang berkaitan dengan hal cinta ini secara serius. Dia memandang hubungan cinta diantara manusia secara serius seperti mana yang kita tahu bahawa hubungan sah bagi lelaki dan perempuan yang bukan mahram adalah hanya hubungan suami dan isteri, bukannya girlfriend dan boyfriend. Sebab itu dia memandang hubungan cinta itu lebih jauh iaitu kearah gerbang pernikahan dan itulah yang selok-eloknya.

Apa-apa pun, penulis akan mendoakan yang terbaik buat sahabat tadi. Moga-moga dia menemui redha Allah S.W.T.~~

p/s : carilah cinta yang hakiki, yang kekal dan abadi~~


IBNUSHARIF

0 comments:

Post a Comment